Länge leve den gyllene generationen

Jaa som rubriken lyder så håller jag inte med alla kloka experter och gamla tanter o gubbar på sina spygröna permobilar och alla vresiga tanter som för längesen borde träffat en karl modig nog att tämja henne.
Idag så fick jag nämligen en förståelse att jag ännu en gång tar saker för givet. Det är nämligen så att jag sitter o mejlar en hel del, speciellt just nu när man söker jobb. Och för inte så länge sen så hade jag en underbar student som var fylld av glädje, och nu så ska jag skicka mina tack-kort. Så efter jag hade varit på arbetsförmedlingen och uppdaterat mig så lunka jag in till centrum och bestämde mig för att köpa 13 frimärken eftersom jag ändå hade tid att fördriva. före i kön stog två andra, En medelålders blond kvinna som skulle skicka ett paket och en äldre dam som skulle ge bort en vacker lila blomma, eller om hon helt enkelt skulle behålla den för sig själv.

Hur som helst så var det snart min tur och jag tog upp en tjugolapp och strök den mellan fingrarna och skakade på mitt högra ben för att höra alla mynt i fickan skramla så vackert i väntan på mer spänning i livet. Tillslut var det min tur och jag sa att jag ville ha 13 frimärken. hon gjorde iordning och jag räckte fram 20:an och stirrar smått argt på mig och stirrar på skärmen där det står 71.50. Jag spärrar upp mina ögon och gnuggar två gånger till för att se så att det inte är nattens dåliga sömn som försöker ställa till det. Men efter en stunds gnuggande kommer jag fram till att det står 71 kronor och 50 öre. Jag skrattar till och tittar mig omkring, var har dom gömt kameran nånstans? jag tittade mig snabbt omkring för att se någon programledare hoppa fram i ful kostym och kunna ropa där fick du. en dålig B-verision av "Punke'd" eller "Smile, You're on the Candid Camera!" Haha By the way kollar faktist på det just nu. riktigt kul faktist :)


http://www.youtube.com/watch?v=xvWHGVbvd5Y&feature=related♦   & 
http://www.youtube.com/watch?v=lYiEF6KCXvA&feature=related♦ (haha japansk verision av "Smile, You're on the Candid Camera" se hela jag tycker dom är roligare än Amerikanska.)


Så när jag väl insett att det inte var ett dåligt humorprogram som försökte luras så vände jag återigen blicken mot tjejen i kassan  som inte alls såg road ut och provade ännu en gång att räcka fram min vackra 20 lapp. denna gången harklade hon sig och såg ut som att hon önskade att frimärkerna var som vassa metallskivor som hon ville trycka in i halsen på mig och sa strängt 71.50 kostar det annars kan du gå nu! Jag försvann ännu en gång in i drömmarnas land och undrade om jag skulle utesluta min ide om att det var en humorprogram och om jag gjorde bort mig kunde jag alltid säga till kassörskan att hon gjorde ett så trovärdigt intryck på mig. för nu var hennes ansikte rosenrasande och färgerna i hennes ansikte skiftade färg vilket faschinerade mig totallt. men ur mina funderingar drog jag mig ur och tog irriterat upp plånboken och slängde fram en 100 lapp och fick 28.50 tillbaka och mina 13 frimärken. Även när jag fått mina frimärken och fått mina pengar hoppades jag fortfarande att ett filmteam skulle trycka upp en fet kamera i ansiktet och hysteriskt filma mina näshår och säga att det är klart det bara kostar runt 20 kronor och att allt var ett skämt. Men mina förhoppningar var förgäves och jag fick gå ifrån bitter och förvånad.

Och ja, jag är ännu förvånad 71.50 för 13 frimärken när jag hade kunnat mejla 113 mejl om jag ville utan att bry mig om dessa priser, och det var ju bara frimärkerna! Men det var ju dock inte kassörskans fel men de som säger att det var bättre förr ska man nog ta med viss måtta. För jag ska aldrig mer köpa frimärken om jag verkligen inte måste. Inte trodde jag för en vecka sen att jag skulle skriva ett långt inlägg om att jag köpte frimärken men jag kan inte fatta att det är så dyrt idag att kunna skicka brev. Jag vill nästan påstå att det är sjukt. Så ska ni köpa frimärken nån dag så ta med er den stora plånboken. /Spankz

Kommentarer
Postat av: Sarah

shit, SÅ mkt pengar? Sjuuukt..

2008-07-11 @ 15:07:12
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: sarahs syrra

Hallå du har talang för att skriva! Har aldrig läst ett så roligt inlägg om frimärken!

2008-07-15 @ 00:10:55
Postat av: Anna

hahaha den japanska dålda kameran :D var ju bäst!

2008-07-17 @ 15:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0